ای سیاه زنگی

                                               

مجموعه ترانه های عاشقانه بندر

فکر می کنم که این کتاب رو همه شما عزیزان تا به حال خونده باشین یا حد اقل یه نگاه بهش انداختین به هر حال من اشعاری رو از این کتاب انتخاب کردم . تا شاید اونهایی که هنوز نتونستن این کتاب رو تهیه کنن با اون آشنا بشن.

سرایند ه گان اشعار این مجموعه عبارتند از : 1- محمد پور کن 2- جعفر اوج هرمزی 3- حسن کریمی 4- ابراهیم شهدوستی 5- ابراهیم منصفی 6- صالح آتون 7- فاطمه رضایی 8-علی حبیب زاده (علی خان) 9- قنبر راستگو (قنبر احمد) 10- عبدالصمد شیب درازی 11- عبدالقادر سوزایی . که این مجموعه به وسیله آقای محمد ذوالفقاری گردآوری شده

و برخی از سروده های این مجموعه عبارتند از :

سلام علیکم زیور خوشگلم - ایبو نه بار- عروس خانم - حمیده - نارت زیادم - ای سیاه زنگی و...

و این هم ای سیاه زنگی

ای سیاه زنگیء دلم مکن خون

هر جا انینی مگه رازت وا مردم

هر روزن باید به دنبالت بگردم

خیر نگینی سیاه با تو مه هستم

جمال جمالو ء جمالک جمتل بدو(2)

بدو تا هر دومن وا هم بشیم جون

هر چی مردم اگن گوش مده تو

خدا خودی ادونت بی تو مواتن

بدو کنارو بنین صحرا مره تو

جمال جمالو ء جمالک جمتل بدو(2)

         

                          ابراهیم منصفی                                      حسین وفادار(حسین خان)

با تشکر از آقا مهدی در بندر خوبم